Flaming Arrow Glitter Purple

Pages

Tuesday, 24 September 2013

Our Story

ok, the first class of the week is very boring. Mengantuk, tak faham, dan keliru. Engineering math 3 yang memaksa sistem saraf otak untuk bekerja kuat. Maksudnya, it is too hard to understand. 2 jam kelas macam 2 tahun lamanya. sabar je lah. dalam kelas fluid mechanics pulak agak rilex sikit hari ni sebab just buat soalan tutorial. so, sempat la aku curi-curi ambek gambar dengan my bestfriend, qila.


comel tak awek yang baju putih tu? hehe


gini la gayanya kalau ada masa sikit. suka bergambar. padahal tak cun pun. hahaha. tapi syukur dengan pemberian tuhan. cantik ke tak cantik kita tetap kena bersyukur sebab dilahirkan sempurna. ada mata, hidung, telinga. yang penting cukup sifat. kita sebagai manusia kena hargai pemberian tuhan.

sebenarnya aku nak imbas balik cerita aku masa pergi kem geomatik dan geologi dekat raub, pahang. kem ni melibatkan semua 1st year students and beberapa orang 2nd year students. kem ni mendedahkan dengan suasana sebenar sebagai seorang engineer. ukur tanah. not bad la kem ni. seronok sangat walaupun penat gila. kem 2 minggu berjemur tengah-tangah panas, kena jalan kaki berkilo-kilo meter. tapi best la. macam-macam persaan yang kitaorang rasa masa dekat kem. gembira, sedih, takut, marah. semua ada. gembira bila projek dapat disiapkan and dapat buat kerja sama-sama dengan kawan-kawan. sedih bila kena marah, buat kerja tak betul. takut bila time presentation proposal. marah bila kena paksa turun cepat, tekanan sebelum presentation. memang tu semua dugaan. tapi semua yang pahit akan rasa manisnya kalau dikenang balik.

of course dengan my bestfriend. time lepak-lepak




ni ana yang kuat berangan. tengah tunggu nak makan

ana pakai cermin mata aku. waktu pagi sebelum pergi site


sepanjang 2 minggu kitaorang ditempatkan di resort. tak adalah mewah. bunyinya je yang mewah. time nak buat kerja kitaorang akan bergerak ke site. kitaorang pergi site naik kereta dan hilux. part yang tu memang best. naik hilux ramai-ramai sampai mendak benda tu. hahha



macam ni lah hari-hari kitaorang kalau nak pergi site. best yo...

kitaorang dibahagikan ikut kumpulan masing-masing untuk siapkan tugasan. so, setiap kumpulan diberikan tempat yang berlainan. seronok sebab dapat menjelajah masuk kampung orang. tapi kena jalan kaki untuk siapkan satu tugasan. penat memang penat, tapi seronok.

dah macam pegawai kesihatan nak sembur nyamuk.haha

ni kebun orang yang dah botak. tempat kumpulan aku buat surveying

yang ni my group members. tapi perempuan je sebab budak lelaki hilang entah kemana.

budak group aku yang tengah tekun buat kerja


ni aku dengan kawan aku, biha

kitaorang berjaya habiskan kem ni dengan jayanya. presentation proposal pun berjalan lancar walaupun masa nak present tu jantung macam nak terkeluar. tak dapat menanggung ketakutan.hehe



sementara tunggu presentation start. ambil gambar nak hilangkan nervous
my group members



ambil gambar dengan supervisor

alhamdilillah, tamatlah kem geologi dan geomatik kitaorang. lepas dah penat lelah sepanjang 2 minggu yang macam 2 tahun lamanya. haha. sebelum aku chow, tengok la gambar aku and the geng. ok, that is all. see u next time. saranghae u all.

5 anak dara sunti. cun2 belako.